Headlines News :

>
Home » » Datuk Nasir Safar : Pemimpin Di Hati Rakyat

Datuk Nasir Safar : Pemimpin Di Hati Rakyat

5.19 pagi 26.92013



................................................................
Tuhanku,

 lzinkanlah hambaMu ini menuliskan tentang tajuk

 "Datuk Nasir Safar : Pemimpin Di Hati Rakyat",

di mana hambaMu ini ingin berkongsi bersama dengan pemimpin2 UMNO dan ahli-ahli AMGINT yang kini sedang di uji dengan cabaran yang melibatkan dengan isu-isu kepimpinan.

Engkaulah yang merezekikan hamba untuk mendapat rezeki dan jalinkan silaturrahim .Peringkat Pemerintahan Negara selepas PRU 13 yang lalu berlaku keadaan yang mencabar untuk Parti UMNO di mana kita menyaksikan bagaimana  sokongan masyarakat China telah beralih kepada DAP, walaupun pihak pemerintah telah melancarkan Gagasan 1 Malaysia. Datuk Nasir Safar adalah pemimpin yang begitu gigih berjuang untuk menjayakannya.  Selepas PRU 13 pelbagai isu timbul yang melibatkan perkauman dan isu berhubung dengan kepimpinan dalam UMNO.

Kesempatan ini juga hambaMu ini ingin berkongsi kisah yang sedang di alami oleh ribuan ahli-ahli AMGINT kini akibat dari insan yang diamanahkan untuk memimpin kami sebagai penyelamat, rupa-rupanya telah berlaku sebaliknya.

Paparan ringkas kisah yang dialami oleh ahli-ahli AMGINT ini sebagai satu contoh betapa pentingnya pemimpin itu dalam organisasi peringkat kecil sehingga kepada peringkat Negara.

Lalu sesudah menyaksikannya, hamba tidak boleh membiarkannya begitu sahaja. Suatu usaha dan ikhtiar mesti dilakukan agar kelemahan dan kesilapan itu tidak berterusan. Moga-moga tulisan hambaMu ini mendapat restu, rahmat, berkat dan pertolongan yang Engkau janjikan pada hamba-hambaMu yang berjihad.Tuhanku,

Tolong singkap tabir ilmu yang hakiki untuk menyuluh masalah ini dengan tepat. Sekaligus dapat di manafaat untuk semua terutamanya ahli-ahli AMG untuk terus bersatu dan bersama hadapi cabaran dan krisis ini. Tanpa ilmu yang hakiki, yang mampu menumbangkan segala kekusutan fikiran hamba-hambaMu ini, hamba kira tidak akan ada gunanya tulisan ini di baca oleh semua.

Sekali lagi, tiada gunanya Ya ALLAH, kerana akal terlalu lemah untuk mencari jalan penyelesaian yang tepat terhadap kekusutan yang maha rumit ini kecuali dengan ilmu hakiki yang Engkau ilhamkan ke dalam hati. Sungguh hanya Engkau saja yang tahu dan mampu menyelesaikan masalah manusia ini. Dan hamba cuma mengharapkan pertolonganMu kiranya layak bagi hamba mendapatkannya.

Wahai Tuhan, Kiranya tulisan ini benar dan berfaedah maka ia adalah milik Mu. Hamba cuma alat yang Engkau gunakan untuk tujuan murni itu. Tapi kiranya tulisan ini penuh kekurangan, hingga kurang bermutu, maka itu adalah kerana tidak layaknya hambaMu yang daif dan berdosa ini mendapat pertolonganMu. Lalu hamba akuilah kehinaan dan kelemahan diri. Di samping memohon keampunan dari Mu.

Akhimya, pinta hamba pada Mu Tuhan, kiranya ada pahala dari tulisan ini maka tolong sampaikan pahala itu pada orang-orang yang telah berjasa memelihara dan mendidik serta mengajar hamba-Mu ini hingga mampu hamba menuliskan tulisan ini. Hanya ini yang dapat hamba balas kebajikan mereka. Mereka itu ialah ibu bapaku serta guru-guruku, khasnya guruku Abuya Putra Bani Tamin dan guru tareqat yang diberkati Sayidi Syeikh Muhammad bin Abdullah As Suhaimi. Dan segala yang baik itu, ya ALLAH, adalah kepunyaanMu. Amin, ya ALLAH.

Kenapa Datuk Nasir Safar di hatiku?



1.  Setahun yang lalu, ketika ku tempuhi ujian ...Ini adalah kali pertama di siarkan di blog ini semenjak tinggal di Kabin dari 3 Rejab 1433 (24 Mei 2012).
 Catatan:  Selama bertahun ku tempuhi pelbagai ujian kecil dan besar..ekonomi(tiada apa2 harta) ..miskin..kasih sayang..ujian dengan kawan2..insan yang terdekat....Selanjutnya..

Pada sambutan Hari Raya Aidil fitri Ogos 2012 hanya menyambut Hari Raya di perantauan ..di sebuah kabin.  Sekeping gambar saya siarkan di FB pada hari Raya bersama  dengan 4 orang anak2 kecil yang menumpang sama di kabin itu..KASIH SAYANG...MENULIS DAN MEMBACA DARI LUBUK HATI YANG PALING DALAM.  Saat insan2 yang lain bersama kereta baru, rumah besar dan pakaian baru..

Saya menerima hadiah yang amat bernilai dari pemimpin negara iaitu Datuk Nasir yang sudi memberi komen dlm FB saya...HADAPILAH CABARAN DENGAN TABAH.

2.  Bertahun-tahun saya melihat gambar2 dan aktiviti Datuk Nasir bersama masyarakat pelbagai peringkat dan juga beliau manafaatkan FB untuk berhubung dengan masyarakat.   

3. Roh Perjuangan Datuk Nasir menjadi satu suntikan kepada saya sebagai rakyat biasa yang miskin ini untuk menjadi insan yang berjasa untuk ugama,bangsa dan negara.
......


7hb Mei 2012

4.  Angka angka tersirat seribu maksud .
01 23456789 10 SEBELUM MENGATUR KITA DI ATUR .
ADA KETIKANYA ANGKA ITU SATU BAYANGAN
DI MASA DEPAN .ADA MASANYA ANGKA ITU
SEBAGAI SATU SEJARAH YANG LALU. BERIKUT
SATU PERKONGSIAN ANGKA YANG TELAH ADA
DARI DULU ,MASA KINI DAN KAITAN MASA DEPAN
.

5. Semoga Allah bantu dan permudahkan niat suci Datuk untuk menduduki Majlis Tertinggi UMNO.
PEMILIHAN MAJLIS TERTINGGI UMNO ......... 
No . 53
saya berhasrat ingin menyumbang lebih berkesan membangkitkan
 SEMANGAT GAGASAN 1MALAYSIA , kearah sabuah Negara maju 2020  tetap masih milik kita lagi . Bantuan dan sokongan dari keluarga 
perwakilanan UMNO , WANITA , PEMUDA dan PU3 seluroh Negara 
amat diharapkan . Semuga sentiasa diberi petunjok dan hidayah 
oleh Allah jua .

6. Berikut komen Datuk di FB,

 MU : SH : HMJO : PT : HR : IS : DASR :
Terima kasih ...... percayalah dan yakinlah .... saya tetap memiliki roh semangat perjuangan yang kental . Usah dibimbangkan .......


Kata-kata Datuk Nasir Safar setahun yang lalu itu sentiasaku jadikan pendorong dan semangat untukku bangkit dan menjadi seorang insan yang berguna untuk Ugama,Bangsa dan Negara.  Gagasan 1 Malaysia penting untuk kita hayati semua. Allah yang Maha Bijaksana yang telah mengaturkan di bumi bertuah dan berdaulat ini mempunyai pelbagai bangsa.  Lonjakan Roh untuk kita Bangsa Melayu ini untuk menjadi Melayu Baru iaitu kembali pada Islam dan menjadi contoh pada Bangsa lain.

Ujian dan kesusahan yang lalu banyak memberi pelajaran dan didikan untuk diri ini.   Pengalaman saya tempohi untuk bangkit semula boleh di kongsi bersama untuk kita sama-sama jayakan Gagasan 1 Malaysia.   Pada penghujung bulan March 2013, kawan baik saya Dato' Jefri yang berbangsa China telah memberi satu peluang menambah pendapatan melalui syarikat AMG International . Beliau sebenarnya ingin membantu Dato' Fauzi yang dalam kesusahan dan ingin lancarkan satu program online secara global. Mr. Athony yang memilikki AMG
International bersetuju dan memberi kebenaran pada Dato' Fauzi untuk menggunakan syarikat dan pejabatnya sepenuh kerana beliau juga kawan baik pada Dato' Jeffri.  

Roh Eksport dan Import Dalam Islam

Saya menyertai syarikat itu sebagai ahli dan  menjadikan sebagai satu tapak untuk bangkit semula dan mempraktikkan dan menerapkan secara beransur-ansur Jihad Ekonomi dan perkenalkan Transformasi Ekonomi untuk NGO .

Titik Permulaan Transformasi Ekonomi Bersama Pertubuhan-pertubuhan Melayu

AMG UNITED : Program Melahirkan Usahawan Wanita Berjaya ke Peringkat Global

 Usaha ini mendapat sambutan semua pihak dan telah berjalan dengan lancar sekali sehinggalah baru-baru ini telah berlaku keadaan yang tak diingini.  Dato Fauzi yang mengetuai syarikat AMG ini kini menghilangkan diri dan satu tindakan segera menyelamat perlu di buat demi kebajikan dan kepentingan ribuan ahli-ahli majoritinya Bangsa Melayu.   Inilah satu contoh betapa penting peranan Ketua/Pemimpin dalam syarikat atau organisasi.

Pemimpin Islam Adalah Penyelamat

Kembali kita pada isu kepimpinan terutamanya dalam UMNO.  Selepas  PRU13 , satu kejutan berlaku dalam
senario politik dan negara.  Maka di saat pemilihan AJK UMNO peringkat Bahagian dan Pusat kini amat penting untuk ahli-ahli memilih pemimpin.

Roh Perjuangan yang tersirat di sebalik logo UMNO itu jelas sekali untuk kita Bangsa Melayu.  Ertinya ialah Jihad Fi Sabilillah..Fahami apa itru Jihad ...


Pesan Ayahku : APA ITU JIHAD FISABILILLAH?


Kalau begitu, fahamlah kita bahawa erti jihad itu ialah menegakkan kalimah Allah, yang mana kalimah Allah ada tiga perkara asas iaitu Iman, Islam dan Ihsan. Daripada tiga perkara itu dipecahkan menjadi banyak lagi dan diperjuangkan hingga orang terima. Bila orang terima dan orang amalkan maka lahirlah dalam kehidupan keindahan-keindahan Islam, yakni syiar-syiar Islam yang Tuhan kata:

“Barang siapa membesarkan syiar-syiar Tuhan, itulah dari hati yang bertaqwa.”

Pada pertengahan bulan September, YAB Perdana Menteri Malaysia, telah melancarkan

Berikut petikan dari FB PM :

Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera. adalah antara isyarat yang jelas dari keputusan PRU13 yang lepas. Isyarat yang tidak boleh dipinggirkan. Pemerkasaan Bumiputera bukan saja agenda ekonomi tetapi juga agenda kestabilan negara. Bagi menyahut saranan @NajibRazak, saya telah minta KSU saya @arpahrazak54 untuk segerakan penubuhan Unit Pembangunan Bumiputera di @KPKT.

....


Setahun yang lalu saya di uji kesusahan dalam ekonomi melibatkan diri sendiri. Datuk Nasir Safar ketika itu memberi kata-kata semangat...

Saat dan ketika ini ujian yang saya tempuhi bersama dengan ribuan orang-orang Melayu yang bersama untuk Jihad Ekonomi .

Perkara ini di maklumkan pada Dato Jefri, beliau terkejut dan berkata,"Ini sudah kali ke dua beliau menolong Dato' Fauzi, masih ulang perkara yang sama".

KATA-KATA DATO' JEFRI ITU MEMBERI SATU CABARAN YANG HEBAT PADA SAYA SEBAGAI ORANG MELAYU ....BELIAU BERHAK UNTUK MENGELUARKAN KENYATAAN ITU .  SEPATUTNYA KITA SEBAGAI ORANG MELAYU DAN ISLAM, KITA SEMESTINYA MENUNJUKKAN BAHAWA ISLAM ITU INDAH.

A Touch of Love

Di saat kini hanya milikki RM1.18 dalam akaun bank, aku kuatkan semangat untuk teruskan perjalanan dan YAKIN PERTOLONGAN DARI ALLAH.

Usahaku ini demi kepentingan puluhan ribu ahli AMGINT yang kini  sedang hadapi ujian ....Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah pada semua agar tabah dan sabar dalam mengharungi cabaran ini.

Apa saja usaha dan ibadah kita :


1. Di permudahkan dan mendapat pertolongan dari Allah

2. Mendapat Kemenangan di dunia

3. Di hapuskan dosa-dosa kita.


4. Mendapat syurga di akhirat.

Roh Perjuangan JIHAD EKONOMI yang telah di semai dan dipraktikkan dalam AMGINT mendapat sambutan semua pihak... saat ini kami semua perlukan bantuan dan pertolongan dari Pemimpin2 Negara untuk membantu kami semua meneruskan JIHAD EKONOMI ini. 

Semoga Allah hadirkan pemimpin negara sebagai Penyelamat yang prihatin dan bantu kami .

Walaupun caraku ini agak ganjil, ini yang boleh ku buat..... Pemimpin pertama aku maklumkan ialah

Datuk Nasir Safar II





Share this article :
 
Support : Creating Website | Mahapatih Srinagasari Jayapura Negara | Sun Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2013. AMGINT GLOBAL - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Love and Care