Headlines News :

>
Home » , , » Ramalan Peristiwa Mesir oleh Sultan Aulia Mawlana Syaikh Nazim Rh

Ramalan Peristiwa Mesir oleh Sultan Aulia Mawlana Syaikh Nazim Rh

Shaykh Mohammad Nazim Al-Haqqani An-Naqshibendi, Sohbat 20 Disember 2011.

Ya Rabbi. berikan kami kebijaksanaan & jagalah kami supaya selamat dari kejahatan ego (nafsu) kami. Wahai manusia, Assalamu alaikum. Allahu Akbar, Allahu Akbar, La ilaha Illa Allah. Allahu Akbar Allahu Akbar, Wa lillahi Al Hamd.

Kemudian Selawat dan Salam kepada (Nabi) Penghulu awal dan akhir, dan sahabat-sahabatnya dan semua Nabi sekalian. Ya Rabbi tingkatkan kehormatan & kebahagiaan mereka. 


Kami miskin, hambaMu yang lemah. sokong kami, wahai Tuhan kami, sokongan Al Habib - Penghulu awal dan akhir. Kau membuat dia sebab bagi kewujudan semua dunia. 

Wahai Tuhan tingkatkan penghormatan, cahaya dan kegembiraan.

 
Audzu billahi min as shaytanir Rajim. Bismillahir Rahmanir Rahim

 SEBUAH PEDANG TAJAM DI ATAS KEPALA MUSUH-MUSUH ISLAM.

Assalamu alaikum. Salamu alaikum wahai orang yang beriman, wahai umat Islam. Cara kami adalah persatuan dengan Sheikh & Kebaikan adalah dalam perhimpunan. Wahai manusia, hai, hai hamba Allah, Fikirkan! Fikirkan tentang situasi anda. Untuk apa kita datang ke dunia ini? Kita diberi kehidupan oleh Tuhan semesta alam (swt). Dan Allah (swt) telah mengambil perjanjian setia dari kita. Dia adalah Pencipta dan Sumber kami. Tuhan kami (swt), Dia yang menghantar pemilik mesej mutlak,  (Nabi) Penghulu awal dan akhir. Sayyidina Muhammad (saw) telah dihantar sebagai Nabi mutlak dari awal penciptaan. Dan dia telah dihormati dengan Tuhannya (jwa) untuk menjadi wakil, wakil mutlak, Wakil pertama, Penghulu awal dan akhir, Wakil Haqq (swt). Pertama dalam penciptaan dan yang pertama  sebagai Nabi, dan mesej baginda adalah mutlak dan yang terakhir! Nabi Pertama dan yang terakhir! Tiada Nabi selepas dia! Dia menjadikan segala-galanya jelas! Semua orang boleh faham jelas-sejelasnya! Lautan yang Dia (swt) berikan kepada manusia. Mungkin anda boleh mengatakan bahawa ia adalah setitik dari air laut. Dan subhana Allah, dia adalah yang pertama ciptaan Allah dan yang terakhir Nabi Allah (swt).  “Kami menjelaskan segala-galanya” Haqq (swt) berkata.


Ya Rabbi. berikan kami kebijaksanaan & jagalah kami supaya selamat dari kejahatan ego (nafsu) kami. Wahai manusia, Assalamu alaikum. Allahu Akbar, Allahu Akbar, La ilaha Illa Allah. Allahu Akbar Allahu Akbar, Wa lillahi Al Hamd.

Kemudian Selawat dan Salam kepada (Nabi) Penghulu awal dan akhir, dan sahabat-sahabatnya dan semua Nabi sekalian. Ya Rabbi tingkatkan kehormatan & kebahagiaan mereka. Kami miskin, hambaMu yang lemah. sokong kami, wahai Tuhan kami, sokongan Al Habib - Penghulu awal dan akhir. Kau membuat dia sebab bagi kewujudan semua dunia. Wahai Tuhan tingkatkan penghormatan, cahaya dan kegembiraan.

 Rasulullah (saw) Penghulu awal dan akhir, tidak meninggalkan apa-apa yang orang tidak faham, atau tidak boleh diikuti, atau tidal boleh diterima dengan hujah atau tidak boleh dicapai oleh minda mereka! Baginda adalah lautan, Rasulullah (saw). setitik lautan boleh mengisi seluruh alam! Dari pengetahuan yang orang perlu dalam hidup mereka! Baginda telah dihantar, (Penghulu awal dan akhir) untuk mengajar manusia! Subhana Allah. Wahai orang-orang Arab, hai orang yang beriman, wahai umat Islam, Rasulullah (saw), Tuhannya (swt) mengajar apa yang baginda tidak tahu! Baginda mengajar segala-galanya yang akan berlaku dalam kehidupan semua hamba. Subhan Allah. Rasulullah (saw) mempunyai lautan dari semua ilmu. Allah Allah! Dia tidak meninggalkan apa-apa yang anak-anak Adam perlu tahu. Beliau menjelaskan segala-galanya yang perlu diketahui dan difikirkan. Perkara yang pertama dan yang paling penting untuk diketahui Wahai orang-orang Arab, adalah bahawa kita perlu tunduk kepada kebenaran apa yang Penghulu awal dan akhir katakan! kemutlakan itu adalah untuk kita, bukan untuk Tuhan (swt). Tuhan kita mengajar dan bercakap tentang Islam. Islam datang dengan Kebenaran mutlak - Haq. Pemilik risalah mutlak menjelaskan Haq!  Wahai orang Arab, Nabi, Penghulu awal dan akhir, Rasulullah (saw) menjelaskan Haq! Dari kata-kata mutlak risalah yang anda mesti percaya untuk kehidupan anda di Dunia dan Hari kiamat - kerana yang menerima Haqq akan dikenali di sini (di dunia ini) sebagai kawan Haq, diterima oleh Allah (swt) dan oleh-Nya Rasulullah (saw).

Salaf

Wahai orang-orang Arab berilah perhatian! Rasulullah (saw) berkata "Kebenaran berdiri tinggi & tiada yang berdiri lebih tinggi". Jelas? Tidak ada cara untuk yang Haq berada di bawah dan Batil di atas. Tanya orang-orang Arab, tidakkah Nabi akhir zaman menjelaskan apa yang Haqq dan apa yang Batil? Jika dia tidak menjelaskan maka dia tidak menyempurnakan risalah itu! "Haq, Kebenaran berdiri tinggi & tiada berdiri lebih tinggi."

Di zaman kita, banyak kumpulan yang muncul dari negara itu, dari negara ini, orang-orang keluar mengatakan kita berada di jalan yang Haq. Mereka adalah satu kumpulan yang kecil, bukan yang besar, tetapi mereka mengatakan bahawa kita berada di jalan yang Haq  dan semua yang lain yang berjalan di atas jalan Batil atau salah! Mereka berada di jalan Haq dan semua yang lain, majoriti, berada di jalan Batil! Hanya sekumpulan kecil mengatakan bahawa kita berada di jalan yang Haq! Dan orang-orang yang meninggalkan majoriti yang lebih besar (ahlu as-Sunnah) muncul dan mendakwa untuk berada di atas kebenaran, dan majoriti yang lebih besar (ahlu asSunnah) adalah dalam kepalsuan. Wahabi & dari kalangan mereka Salafi dan Ikhwan (Ikhwanul Muslimin). Mereka mendakwa bahawa majoriti yang lebih besar berada di jalan yang salah dan bahawa, "kita mahu membetulkan langkah-langkah mereka."

Masha'Allah! Masha'Allah! Siapa yang memberi anda kewajipan atau yang memberikan anda hak untuk mengatakan dan menuntut bahawa sebahagian besar berada di jalan yang salah dan anda, yang tidak mempunyai fikiran, adalah atas kebenaran / Haq? Mereka tidak mempunyai tuntutan, mereka menjadi jauh dari Islam. Kerana Rasulullah (saw) tidak meninggalkan apa-apa tidak jelas, dan baginda (saw) berkata, "apa yang halal adalah jelas dan apa yang diharamkan adalah jelas". Biarkan orang-orang ini membawa bukti menentang kata-kata ini, kata-kata Nabi (saw). Kata-kata ini menunjukkan bahawa mereka berada atas kebenaran dan apa-apa yang berbeza daripada mereka, berada dalam kebatilan. Mereka berada atas Haq dan selebihnya berada atas kepalsuan.

Dan Rasulullah (saw) berkata "Kebenaran berdiri tinggi & tiada berdiri lebih tinggi". Baginda (saw) berkata bahawa "Haq adalah tinggi & tiada berdiri lebih tinggi". Pada bila-bila masa, dari awal Dunia hingga akhir, atau dari azali hingga akhirat Haqq kekal berdiri tinggi & tiada apa-apa yang berdiri lebih tinggi. Mereka menuduh majoriti besar umat Islam di jalan kepalsuan. Bagaimana boleh? Bagaimana mereka boleh mendakwa ini. Salafi? Siapakah Salafi? 10 orang? Mereka mahu mengambil alih majoriti yang lebih besar daripada umat Islam. Mereka menuduh yang lain sebagai bukan Islam, bahawa mereka tidak berada di jalan yang Benar. Siapa yang memberi mereka tugas ini?

Mohammed ElBaradei 
Mohammed ElBaradei sued for 'betrayal of trust'

Mohammed ElBaradei, Egypt's former vice president, will be sued in court for a "betrayal of trust" over his decision to quit the army-backed government in protest at its bloody crackdown on the Muslim Brotherhood... More..More...

Krisis Mesir : ElBaradei agen Amerika


Empat belas tahun dahulu di Asia Tenggara, hampir kesemua negara di Asia Tenggara mengalami krisis kewangan. Antara yang paling teruk terjejas adalah Indonesia, Filipina dan Thailand tetapi Malaysia adalah negara yang paling sedikit impaknya. selanjutnya…
 Berita buruk kepada rakyat Mesir! Berita buruk kepada ulama-ulama Mesir! Kerana mereka tidak bertindak kepada kumpulan Salafi. Siapakah Salafi? Salafi, Ikhwan (Muslimin), Wahabi. Mereka tidak wujud dalam kitab-kitab Islam. Dan tidak juga disebut di dalam Al-Quran. Mengapa ulama, yang berasal dari majoriti besar umat Islam, tidak berdiri menentang mereka? Ini orang-orang tidak yang berfikiran, mahu mengambil alih berbilion orang dari Jamaah umat Islam. Anda bukan beragama Islam kerana anda sesat. Siapa yang memberi mereka tugas ini? Mengapa tiada ulama bertanya kepada mereka ini? Mengapa mereka tidak mengusir mereka? Mengusir mereka pergi dari rumah mereka. Mereka tidak mempunyai nilai. Mereka tidak mempunyai kebenaran / Haq dengan mereka. Haq / Kebenaran adalah dengan majoriti yang lebih besar. Dan kita katakan bahawa "Kebenaran berdiri tinggi." Ini adalah kata-kata Nabi (saw). "Dan tiada apa-apa yang berdiri lebih tinggi." Majoriti yang lebih besar, tiada apa yang berdiri lebih tinggi daripada mereka.

Kumpulan-kumpulan ini tidak mempunyai fikiran. Mereka telah menentang Tuhan mereka, dan apa yang akan diberikan kepada mereka dari Langit - cambuk dari Langit akan datang kepada mereka sebagai pengajaran, supaya tidak seorang akan tetap berkata "Saya salafi atau, saya dari Ikhwan (Muslimin) , atau saya Wahabi ". Jangan sekali-kali! Kata-kata Nabi (saw) "Kebenaran berdiri tinggi." Ia adalah mustahil untuk kumpulan-kumpulan yang ini yang tiada fikiran untuk mengatasi majoriti yang lebih besar (Islam). Mereka mesti mengikuti kita, kerana kita adalah majoriti yang lebih besar. Syiah, Ikhwan, Salafi Wahabi, semua mereka mereka tidak mempunyai fikiran. Kami bukan dari mereka dan mereka bukan dari kita.

Dan hati kita berada dalam keamanan kerana kita berada di jalan Haq. Kerana adalah  mustahil bahawa umat bersatu dalam kepalsuan. Dan majoriti yang lebih besar tidak boleh dituduh sebagai jalan  palsu dan telah meninggalkan Islam. Saya sedih dengan para ulama. Kerosakann daripada mereka dan kepada mereka ia akan kembali. Semoga Allah memaafkan kita. Taubat Ya Rabbi. Wahai orang-orang bertaubat kepada Allah (swt). Anda telah meninggalkan jalan yang baik, jalan yang baik untuk majoriti yang lebih besar, yang berada di jejak / sunnah Nabi (saw). Jangan mempertahankan kepalsuan. Allah (SWT) berkata "Kebenaran telah datang dan kepalsuan telah lenyap" (17:81) Kebenaran adalah tegas. Kepalsuan pasti lenyap. Dan jika orang-orang Mesir dan seluruh negara-negara Islam, berkeras dengan kepalsuan mereka, Allah (SWT) akan mencabut mereka dari akar mereka. Yang tinggal akan menjadi orang yang beriman, orang-orang Islam, yang setia, orang-orang yang Haq pada mereka. Mungkin mereka akan berkata, jadilah jadilah Rabbani (hamba tuhan).

Anda boleh berkata Rabbani, tetapi jangan mengatakan salafi, tidak juga mengatakan Wahabi, tidak mengatakan Syiah. Allah (swt) berkata, anda, anda perlu berkata, kita Rabbaniyun, jadilah Rabbani. Allah (swt) yang menamakan siapa yang menjaga agama Islam, dengan haq & hadnya - ini adalah Rabbani. Allah (swt) menjemput anda untuk menjadi Rabbani, bukan Salafi atau Wahabi, Ikhwan, Syiah, tidak! Tetapi Rabbani. Kami Rabbani, alhamdulillah! Kita tidak berada di jalan Salafi, Ikhwan, Wahabi, Syiah, tidak! Tetapi kita meletakkan semua usaha kita untuk menjadi Rabbani. Ini bermakna bahawa ulama kita tahu. Rabbani adalah yang berada atas Haq! Dan apa-apa selain daripada ini berada dalam kepalsuan.

"Angkatlah untuk kami seorang raja supaya kami berperang di jalan Allah" (2:246) Dan kita boleh menghapuskan segala golongan zalim, penzalim! Dan ini mesti berlaku, dengan izin Allah (swt). Kami meminta rahmat Allah, keampunan-Nya dan sokongan-Nya untuk menguatkan orang yang beriman dan orang-orang Islam. Rabbani. Taubat Ya Rabbi, Taubat, Taubat .Ingatlah wahai umat Islam, kata-kata kita adalah  dari al-Quran dan dari kata-kata Nabi besar (saw). Taubat Ya Rabbi, Ya Rabbi Taubat, Taubat Astaghfirullah. Bertaubalah kepada Allah (swt), kepada Tuhan kamu, hai manusia! Jika tidak jadilah seperti kaum telah terhapus sebelum kita . dari kaum-kaum Nabi yang lain (as). Allah (swt) akan mengambil orang-orang ini dan akan meninggalkan Para Rabbani sahaja di muka bumi.

Wahai Tuhan! Kami memohon padaMu untuk memberitahu kami menjadi antara Rabbani dan bukan dari Wahabi, mahupun Syiah, mahupun Ikhwan (Muslimin) atau Salafi. Wahai Tuhan kami, jadikanlah kami menjadi antara di kalangan mereka yang meletakkan semua usaha mereka untuk Tuhan mereka. Rabbaniyin .Rabbani. Taubat Ya Rabbi, Ya Rabbi Taubat, Taubat Astaghfirullah. Fatihah. Allah (swt) memberi ilham kepada kami dengan kata-kata ini demi Kekasih-Nya (saw), dari dia dan dari Para Rabbani yang hadir pada zaman kita sekarang. Fatihah.

ULASAN

Saya agak terkejut apabila Aulia Besar Allah ini mengkelompokkan Ikhwan Muslimin sebaris dengan Salafi dan Wahabi bahkan juga Syiah. Siapa mampu menafikan kata-kata seorang wali yang dihormati di seluruh dunia ini. Masyaallah bahkan apa yang dikhabarkan sedang berlaku di depan mata kita ini.

Jadi tragedi berdarah ini adalah AMARAN ALLAH buat buat puak-puak yang disebutkan beliau ini. Saya tiada apa-apa hal dengan Ikhwan Muslimin kerana pengasasnya Syeikh Hassan Al Banna adalah penganut fahaman Ashairah. Khabar ini menunjukkan perjuangan Ikhwan Muslimin hari ini sudah dipengaruhi fahaman Salafi dan Wahabi.

Link


Share this article :

0 comments :

 
Support : Creating Website | Mahapatih Srinagasari Jayapura Negara | Sun Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2013. AMGINT GLOBAL - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Love and Care