Headlines News :

>
Home » , » Tali Leher Simbol Perhambaan Yahudi Ke Atas Manusia

Tali Leher Simbol Perhambaan Yahudi Ke Atas Manusia

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Kemuliaan dan Sanjungan buat Paduka Baginda Nabi Muhammad saw dan ahli keluarga baginda, para sahabat, para aulia dan solehin sekalian.


Baginda Nabi saw sudah melangkah ke alam roh selama 1424 tahun. Sejak baginda saw tidak wujud secara fizikal, Yahudi dengan beraninya telah berusaha untuk menyesatkan Umat Islam kerana dendam mereka terhadap Nabi Akhir Zaman itu.

Diciptakan ajaran-ajaran atas nama Islam tapi menyimpang dari ajaran Yang Maha Agung Allah swt dan Paduka Termulia Rasulullah saw. Tercipta ajaran seperti Syiah, Khawarij, Muktazilah, Qadariah, Musyabihah, Jabariah, Wahabi dan sebagainya.

Tidak cukup dengan itu Yahudi tidak berpuas hati. Yahudi mahu seluruh manusia terutamanya Umat Islam tunduk kepada mereka. Dengan perancangan rapi selama lebih seribu tahun untuk menghilangkan syiar-syiar Islam, satu persatu syiar-syiar agama yang diturunkan Yang Maha Suci Allah swt diubah kepada syiar-syiar Yahudi

Salah satu syiar Islam yang dipadamkan ialah syiar berpakaian. Islam mempunyai cara berpakaian tersendiri yang berbeza dengan bangsa dan agama lain. Namun Yahudi telah mencipta satu sistem dimana semua manusia mesti mengikut undang-undang yang ditetapkan Yahudi.

Sebelum Yahudi menguasai dunia, setiap bangsa setiap agama mempunyai cara berpakaian masing-masing tapi kini semuanya telah berubah. Semua bangsa dan agama di'paksa'kan dengan satu ragam pakaian.

Antara pakaian yahudi 'paksa'kan kepada manusia ialah tali leher atau tie.

Tali leher sudah menjadi kemestian bagi manusia zaman ini. Bagi mereka tali leher lambang kehormatan, lambang kemuliaan juga melambangkan personaliti.

Dan tali leher ini dimestikan semasa bekerja dengan sistem Yahudi.

Maka ramailah yang menghabiskan wang untuk membeli tali leher untuk dipakai bersama uniform ketika bekerja. Bukan sahaja orang awam bahkan golongan ulama' rasmi bangga memakai tali leher bersama uniform.

Tapi tahukan anda bahawa apakah maksud disebalik pemakaian tali leher ini?

Yahudi merasakan bahawa mereka adalah bangsa paling mulia disisi Tuhan. Bangsa lain seumpama binatang bagi bangsa Yahudi. Bahkan bagi Yahudi bangsa lain perlu tunduk kepada Yahudi sepertimana binatang peliharaan tunduk kepada tuan mereka.

Yahudi tidak berslogan untuk menunjukkan sikap mereka ini kerana mereka sangat praktikal. Yahudi tidak bercakap kosong sebaliknya bertindak untuk menzahirkan keyakinan mereka.

Apa kaitan tali leher dengan keyakinan Yahudi bahawa bangsa lain adalah bertaraf binatang?

Binatang  peliharaan biasanya dipakaikan dengan apa?

sudah tentu binatang peliharaan dipakaikan dengan tali pengikat supaya tidak lari dari tuan mereka.

binatang-binatang ini tidak bebas seperti haiwan liar. Binatang peliharaan ini hanya ikut kemana tuan mereka suruh. binatang peliharaan tidak bebas melakukan kehendaknya. Binatang peliharaan makan apa yang tuannya beri makan. Binatang peliharan hanya mengikut kemana tuannya membawanya pergi. Binatang peliharaaan kadang-kadang diberi tugas bagi kemudahan tuannya.

Jadi kita perhatikan pula. Manusia bekerja dengan sistem Yahudi biasanya wajib pakai apa?

Ya manusia perlu pakai tali leher untuk bekerja dengan sistem Yahudi. Jika tidak dianggap tidak berdisiplin.

Dimana-mana seluruh dunia semuanya begitu. Tapi tidak terfikirkah kita bila bekerja dengan Yahudi, kita tak bebas kerana terpaksa menurut undang-undang tempat kerja. Kita buat apa yang boss suruh dan jika tidak akan dimarahi atau dipecat. Kita buka kerja bukan untuk kesenangan kita tapi untuk kesenangan majikan kita.

Hakikatnya apa yang berlaku ialah tali leher adalah simbolik bagi tali pengikat binatang peliharaan. Cuma bezanya yang memakainya adalah manusia.

Tali leher adalah simbolik tersekat kebebasaan manusia. Tali leher adalah simbolik perhambaan Yahudi terhadap manusia. Namun tiada siapa yang sedar akan hal ini. Manusia berbangga dengan memakai tali leher sedangkan tali leher itu adalah simbol kehinaan kepada kita. Kita telah menjadi hamba Yahudi.

Begitulah kejahatan Yahudi sehingga manusia dihambakan mereka tanpa disedari. Tiada siapa sedar bahawa mereka kini sedang menjadi binatang peliharaan Yahudi.

Bila kita solat menghadap Yang Maha Tinggi Allah swt dengan memakai tali leher, kita menghadap sebagai hamba atau binatang peliharaan Yahudi. Kita menghadap Allah dalam keadaan terhina.

Begitulah yang berlaku di akhir zaman. Jika manusia dapat melihat betapa sedihnya Roh Paduka Rasulullah Nabiyullah Habibullah saw melihat umatnya kini sedang menjadi binatang peliharaan Yahudi.

Jahatnya Yahudi dan dendamnya terhadap nabi kita yang mulia itu. Padahal Nabi Yang Terpuji saw itu sangat-sangatlah harap umat baginda dapat bebas dari perhambaan Yahudi.

Ikutlah jalan Yang Maha Pengasih Allah swt dan Paduka Rasul Muhammad Pemberi Rahmat Sekalian Alam saw jangan ikut jejak langkah Yahudi yang Allah laknati itu.

Ingatlah bahawa Paduka Nabi Penghulu Awal dan Akhir itu sentiasa hadir disisi kita namun kita tak melihatnya kerana baginda adalah Roh Yang Termulia. Sanjungan dan Kehormatan buat Paduka Baginda Kekasih Kami Muhammad saw dan seluruh keluarga baginda, para sahabat baginda, para wali dan orang-orang soleh.

Semoga Yang Maha Memberi Allah swt memberikan Taufik dan HidayahNya kepada kita.


Blog Nur Muhammad II
Kunci terahsia jadual akhir zaman

Share this article :

0 comments :

 
Support : Creating Website | Mahapatih Srinagasari Jayapura Negara | Sun Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2013. AMGINT GLOBAL - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Love and Care